Typy folderów w sprzedaży wysyłkowej – sprawdź na ten temat więcej
Handel wysyłkowy ma jedno efektywne narzędzie. Jest nim katalog, za pomocą którego przedsiębiorstwo może zaprezentować swoim prawdopodobnym nabywcom proponowane przez siebie towary oraz skutecznie zachęcić ich do dokonania zakupu. Czym jest katalog, z jakiego tak entuzjastycznie od ponad stu lat korzystają firmy zajmujące się sprzedażą wysyłkową?
Folder możemy potraktować jako charakterystyczną publikację o promocyjnym charakterze. Tutaj są zawarte najważniejsze informacje na temat wyrobów oraz ich ceny, tutaj również umieszczone są porady związane z procesem składania zamówienia. Na ogół folder swoją formą przypomina kolorowe czasopismo, choć spotkać możemy się również z folderami, jakie przypominają bardziej rozbudowaną broszurę. Zależnie od rodzaju oferowanych artykułów można wyróżnić foldery towarów konsumpcyjnych a także katalogi towarów inwestycyjno – zaopatrzeniowych. Te pierwsze kierowane są najczęściej do klientów indywidualnych. Zazwyczaj w takich folderach opisywana jest garderoba, urządzenia AGD, publikacje, umeblowanie oraz inne artykułu związane z wyposażeniem domowego wnętrza. Foldery opisujące towary inwestycyjne oraz zaopatrzeniowe są już kierowane do pozostałych firm. Tu, ze względu na specyfikę adresatów katalogu, ogromnie duże przesłanie ma zamieszczenie dokładnych informacji, tak ważnych w każdej branży.

Źródło: http://www.flickr.com
Foldery można podzielić też pod względem pełnionych przez nie funkcji. Obok tak często napotykanych katalogów sprzedaży wysyłkowej spotkać można także takie, których kluczowymi celami są promocja a także rozpowszechnianie informacji na temat przedsiębiorstwa oraz artykułów. Nadrzędnym celem jest tu nie tyle sama sprzedaż, co jej sprawne podtrzymywanie – sprawdź więcej na temat MCP. Katalogi można podzielić także ze względu na pokazywany w nich wybór. Wiele różnorodnych towarów można odnaleźć w katalogach ogólnych, których odwrotnością są katalogi specjalistyczne, adresowane do konkretnych grup nabywców.
Katalogi klejone to współcześnie jeden z najczęściej wykorzystywanych prospektów reklamowych. Cechują się tzw. płaskim grzbietem, tj. wszelkie elementy katalogu (kartki a także okładka) scalone są z sobą za pomocą kleju, czyli metodą klejenia. Zakończony w tenże sposób grzbiet katalogów w znacznym stopniu ułatwia ich składowanie. Druk firmy TRITEX – (druk cyfrowy na tkaninach) katalogów klejonych znajduje się w propozycji większości drukarni.