Krótki opis narzędzi, jakie są przydatne podczas analizy działania serwisu internetowego.
Obecnie naprawdę dużo firm funkcjonuje w sieci internetowej, w zasadzie coraz trudniej znaleźć obszary, w których będzie to jeszcze niezbędne. Nawet nieduża, prościutka wizytówka pomaga w tym, aby klienci dowiedzieli się o zakresie usług, lokalizacji czy godzinach otwarcia.
A przecież możliwości, jakie daje internet jest dużo więcej, bowiem otworzyć można naprawdę dochodowe interesy istniejąc jedynie w sieci. Bardzo dobrze świadczy o tym na przykład ilość sklepów internetowych, które obecnie funkcjonują. Już w chwili obecnej jest ich kilkanaście tysięcy, a ich liczba bez przerwy rośnie. Niezwykle dynamicznie rośnie również rynek internetowego marketingu i analiz, obecnie firmy coraz częściej decydują się na korzystanie z zaawansowanych narzędzi, aby zwiększyć ilość klientów. Jeszcze niedawno wystarczyło zrobić trochę wpisów w katalogach i wykonać pozycjonowanie, aby mieć odpowiednią liczbę klientów – unikalni użytkownicy . Obecnie przede wszystkim to już nie wystarczy, ponieważ należy również przypilnować tego, aby nawigacja na stronie była wygodna i przejrzysta, a strona przyjazna dla użytkowników. Bardzo pomocne są przy tym najróżniejsze analitycznych narzędzi, które są możliwe do zainstalowania na swojej stronie. Gromadzą one ogromną ilość informacji, jakie potem można analizować w różny sposób i w oparciu o nie wyciągać właściwe wnioski.

Źródło: http://www.flickr.com
Jedną z najważniejszych informacji, jaką chce się wiedzieć prowadząc internetowy serwis, są unikalni użytkownicy. To właśnie ich liczba świadczy o tym, jak często serwis jest odwiedzany, a analizując ich ilość w danym przedziale czasu można ocenić, czy wykonywane działania przynoszą odpowiednie rezultaty. Jednak sama ilość użytkowników jeszcze nie świadczy o tym, że ma się sukces. Wiele porali jest często odwiedzanych, lecz internauci wchodzą tam tylko na parę chwil, a potem wychodzą z serwisu bez przesiadywania w nim.
Z tego też powodu powinno się kontrolować wszelkie działania, które wykonują użytkownicy, dzięki temu można się dowiedzieć naprawdę interesujących rzeczy – o mierzeniu konwersji w analytics . Dokładniejsza analiza oznaczanie rtęci takich zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowanie struktury i układu serwisu tak, żeby użytkownicy mogli w nim pozostać trochę dłużej. A czas ten przekłada się na to, że mogą zrobić więcej zakupów czy oglądną większą ilość reklam. Bardzo dobrze do tego typu analiz nadają się między innymi narzędzia Google, jakie mogą dać sprawnym analitykom bardzo cenne informacje. Przykładowo konwersja analytics pozwala na dokładne śledzenie wyświetlanych stron, zależności pomiędzy nimi i ścieżek, którymi poruszają się internauci, aby znaleźć interesujące je treści.