Efektywność w reklamie, efektywność głupcze!

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy może obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie koniecznie, przynajmniej gdy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie denerwuje nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu – sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni szefa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest system “płać za emisję”, niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie określany mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony na kampanie reklamowe, “kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. zwyczajnie, to co kupujemy w domu reklamy lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby tak można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy określonym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest tutaj branding, Wrocław to miejsce, w którym odszukamy kilka rewelacyjnych firm, jak .

Realizowanie kampanii marketingowych w modelu “płać za sukces” można stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W poczytnym brytyjskim magazynie “The Economist”, w artykule poświęconym reklamie online, autor pisze: “To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy… Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej więc sprzedajemy, tym więcej możemy przeznaczyć na tego typu reklamę!