Czym charakteryzują się opony letnie i na zimę? Dlaczego są takie ważne? Czym się różnią?

zazwyczaj mamy kłopotze zmianą opon, czy to z letnich na zimowe, czy odwrotnie. Nie wiadomo, do końca, dlaczego tak jest, ale w końcu klarownym jest fakt, że opony posiadają ogromnie ważny wpływ na bezpieczeństwo na drodze. prawdopodobnie ta nasza beztroska wynika z z braku informacji, z niewielkiej liczby wiadomości, czym jest opona zimowa a czym opona letnia. jakie są różnice, dlaczego istotne jest to, że pasują do danej pory roku?

opony samochodowe

Autor: Nikita Novozhilov
Źródło: http://www.flickr.com

Opona zimowa charakteryzowana jest w ten sposób, z powodu tak zwanych lamelków, które zapewniają przyczepność na śniegu. cechuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość zazwyczaj większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby nierówna rozmaitymi większymi wgłębieniami i mniejszymi nacięciami. umożliwiają one odpowiednie odfiltrowanie wody. Jednocześnie, kanaliki oferujądużąszybkość przejazdu przez głęboką wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien odkształcać sięprzy nacisku palców, oferuje bardziej godną zaufania przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony osobowe letnie

Opona letnia, w opozycji od opony zimowej nie zawiera lamelków. Klocki i gumy, które mają kontakt z asfaltem posiadają raczej większą powierzchnię, są za to trochę niższe. Nowe opony mają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być dużo lub mało, azależy to od tego do czego mamy używać opony. Mieszanka odznacza się dość dużą twardością, na pewno jest tak, kiedy porównamy je z oponami zimowymi. Artykuł dzięki uprzejmości: http://www.hurtopony.pl/

opona samochodowa

Autor: Jonathan Rolande
Źródło: http://www.flickr.com

A w jaki sposób się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? mnóstwo ludzi to niweluje, a tak naprawdę to bardzo istotny wyznacznik. Można powiedzieć, że powinniśmy być zobligowani zmieniać opony aż cztery razy w ciągu. Tak, to może dla niektórychzadziwiające, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to uskuteczniali na zimę, na wiosnę, na lato oraz jesień, łącznie składa się to w trzy komplety. Dlaczego?

Letnia opona zapewniająca właściwą przyczepność w temperaturach między 10-20 stopni Celsjusza, nie działa w temperaturach wyższych niż 35 stopni. Natomiast opona mogąca zagwarantować przyczepność przy temperaturze asfaltu graniczącej z 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgać przy temperaturze niższej niż 20 stopni. Co to dla nas oznacza? Im bardziej gorące letnie dni tym powinniśmy stosować opony, niż te, na których bazujemy na przykład w okresie wiosennym.