Innowacyjne odmiany marketingu

W dobie XXI wieku klasyczne odmiany reklamy przemijają. Ulotki wpychane do skrzynek listowych, ogłoszenia w gazetach przestały zdawać egzamin. Jak dowodzą badania, obraz animowany jest dziś najodpowiedniejszym źródłem reklamy, który wpływając na zmysły zapewnia znakomity rezultat. Reklama multimedialna jest to prezentacja spotów promocyjnych za pomocą cyfrowego obrazu.

Przekaz reklamowy nadawany jest w postaci wysokiej jakości filmu na

wnętrze autobusu

Autor: shrinkin’violet
Źródło: http://www.flickr.com

wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Mogą być to treści marketingowe, informatory, wiadomości i inne rodzaje informacji. Innowacyjność owego podejścia stanowi najbliższą konkurencję dla tradycyjnych nośników reklamy, jak: afisze, ulotki, tablice informacyjne.

Przewaga reklamy w autobusie nad innymi rodzajami reklam związana jest ze szczególną, bowiem przymusową sytuacją w której znajdują się pasażerowie. Są ograniczeni tak przestrzennie, jak i czasowo. Trudno jest im wygenerować odpowiednią ilość skupienia aby skupić się przykładowo na lekturze, ale jednocześnie pragnąc zabić czas poszukują interesującego medium, jakie przyciągnęło by ich spojrzenie na czas podróży.

Postawienie na reklamę przy użyciu monitorów LCD umożliwia przedstawienie reklamy ogromnie szerokiemu gronu adresatów (dla przykładu w Krakowie każdy z autobusów w przeciągu jednego tygodnia, przewozi od 20 do 30 tys. osób) (więcej szczegółów).

O sprawach dotyczących rozmaitych kwestii dowiedzieć się można z sieci. Wówczas wystarczy zobaczyć tekst o omawianym zagadnieniu oraz przedstawić szczegóły.

Wykorzystanie autobusów i tramwajów jeżdżących po najgęściej zaludnionych ulicach dużych miejscowości, pozwala na dojście nawet do setek tysięcy potencjalnych klientów.

Efektywność takowej reklamy gwarantuje częstość oraz cykliczność transmitowanych treści. Reklama w autobusie może być dynamiczna i

Reklama zewnętrzna

Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com

barwna co skutecznie przyciąga spojrzenie widza, np. – reklama w autobusie. Dodatkowo spojrzenia przyciągają wyświetlane aktualności regionalne, z kraju, i wiadomości sportowe, horoskop itp..

Ogromnie ważnym atutem jest też fakt, iż reklama w autobusie jako jedyna dochodzi do konsumentów w chwili dużej chłonności umysłu, kiedy nigdzie się nie spieszą jak też nie mają nic innego do uczynienia aniżeli spozierać w ekran LCD i odczytywać emitowane na nim wiadomości. Mało tego, ewentualny klient nie ma możliwość wyłączyć wyświetlanej reklamy co dodatkowo wzmacnia efektywność tego typu przedsięwzięć reklamowych. Odpowiednio stworzona reklama w autobusie ma szanse być skuteczną pod warunkiem, że nie będzie nazbyt natarczywa.